I ROK - WAŻNE INFORMACJE
Uwaga Studenci I roku
studiów stacjonarnych i niestacjonarnych
w Roku Akademickim 2025/2026
poniżej zanjdują się podstawowe informacje organizacyjne:
1. UROCZYSTOŚĆ INAUGURACJI ROKU AKADEMICKIEGO 2025/2026 na Wydziale Bioinżynierii Zwierząt odbędzie się 3 października 2025 r. o godz. 12 w auli im. Prof. M. Gotowca, ul. M. Oczapowskiego 5.
2. PLAN ZAJĘĆ
Plan zajęć dostępne na stronie wydziałowej pod adressem: https://wbz.uwm.edu.pl/studenci/plany-zajec
3. PRZEDMIOTY OGÓLNOUCZELNIANE - OBOWIĄZUJE PROCEDURA TZW. ZAPISÓW ŻETONOWYCH
NA STUDIACH PIERWSZEGO STOPNIA:
- JĘZYK OBCY - na kierunku ZOOTECHNIKA (studia stacjonarne i niestacjonarne) oraz ICHTIOLOGIA I AKWAKULTURA na studiach stacjonarnych w semestrze 1 w roku akademickim 2025/2026 (kierunek ZREiT- zapisy w semestrze 2)
- PRZEDMIOTY Z ZAKRESU NAUK HUMANISTYCZNYCH LUB NAUK SPOŁECZNYCH - kierunek ICHTIOLOGIA I AKWAKULTURA - zapisy w semestrze 1 (pozostałe kierunki zapisy w semestrze 2)
- WYCHOWANIE FIZYCZNE - kierunek ICHTIOLOGIA I AKWAKULTURA - zapisy w semestrze 2 (pozostałe kierunki zapisy w semestrze 3)
Terminarz rejestracji dostępny pod adresem: https://uwm.edu.pl/studenci/przedmioty-do-wyboru
Zapisy prowadzone są w systemie komputerowym przez stronę: https://usosweb.uwm.edu.pl/
UWAGA:
- Loginem do systemu USOSWeb jest numer PESEL. Podczas pierwszego logowania należy ustawić hasło klikając w link: Ustaw hasło USOS.
- Jako adres e-mail należy podać prywatny adres poczty, używany w systemie Internetowej Rejestracji Kandydatów (IRK).
4. Platforma Office 365/ poczta uniwersytecka/ aplikacja Teams
Każdy Student uczelni automatycznie posiada konto w usłudze Office 365.
Aby zacząć korzystać z Office 365 należy:
- zalogować się na stronie https://konto.student.uwm.edu.pl/ loginem oraz hasłem identycznym jak do systemu USOS-Web (login: PESEL)
- w formularzu po prawej części ekranu ustawić nowe hasło do usługi Office 365 (hasło musi posiadać min. 8 znaków)
Do usługi logujemy się bezpośrednio przez stronę https://office.com.
login ma następujący format: numer albumu@student.uwm.edu.pl (przykładowo: 1234@student.uwm.edu.pl)
Po zalogowaniu do panelu Office365 można pobrać pakiet office na urządzenie lub korzystać z wersji przeglądarkowych aplikacji.
- aby uzyskać dostęp do Poczty Uniwersyteckiej, w panelu Office365 należy wybrać aplikację Outlook.
- aplikację Microsoft Teams można pobrać wraz z całym pakietem office z w/w panelu office365, jak również indywidualnie korzystając z linku https://www.microsoft.com/pl-pl/microsoft-365/microsoft-teams/download-app
5. POMOC MATERIALNA - dotyczy wszystkich studentów - stacjonarnych i niestacjonarnych
Student może ubiegać się o następujące świadczenia:
1. stypendium socjalne,
2. stypendium dla osób niepełnosprawnych,
3. zapomogę,
4. stypendium rektora (na wyższych semestrach)*
*Wyjątek: O stypendium rektora może ubiegać się student przyjęty na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich w roku złożenia egzaminu maturalnego, który jest: laureatem olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego, o których mowa w przepisach o systemie oświaty lub medalistą co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie, o którym mowa w przepisach o sporcie.
- Termin składania wniosków o pomoc materialną w przypadku ubiegania się o stypendium socjalne, stypendium rektora, stypendium dla osób niepełnosprawnych i zapomogę: do 15 października 2025r.
- W następnych miesiącach (tj. od listopada do czerwca) do 10 dnia danego miesiąca.
- Wnioski o przyznanie pomocy materialnej należy wygenerować z formularza elektronicznego w systemie USOSweb: zakładka Dla Wszystkich -> Wnioski
- link do strony: https://usosweb.uwm.edu.pl/
UWAGA:
Wypełnienie wniosku w systemie USOSweb nie jest jednoznaczne z jego złożeniem.
Wydrukowany i podpisany wniosek o przyznanie pomocy materialnej wraz z wymaganymi dokumentami student składa w dziekanacie Wydziału Bioinżynierii Zwierząt (pokój 133).
Osoba studiująca jednoczenie na kilku kierunkach studiów może otrzymać stypendium socjalne, stypendium dla osób niepełnosprawnych, zapomogę, stypendium rektora tylko na jednym, wskazanym przez studenta kierunku studiów.
Stypendia przyznawane są wyłącznie na wniosek studenta.
Szczegółowe kryteria i tryb przyznawania świadczeń oraz sposób dokumentowania sytuacji materialnej studenta (w przypadku ubiegania się o stypendium socjalne) określa Regulamin świadczeń dla Studentów Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie dostępny na stronie internetowej pod adresem: https://uwm.edu.pl/studenci/pomoc-materialna
6. UBEZPIECZENIE STUDENTÓW
Kartę ISIC - międzynarodową, elektroniczną legitymacją studencką i ubezpieczenie NNW + OC można zakupić w dwóch miejscach:
- u pracownika Dziekanatu - do 28 listopada 2025
- online na stronie russ.uwm.edu.pl/ubezpieczenie
7. PROGRAMY STUDIÓW
Program studiów obejmuje efekty uczenia się dla kierunku, treści kształcenia każdego przedmiotu oraz plan studiów (tabelaryczne zestawienie wszystkich przedmiotów wraz z godzinami).
Plany studiów są sporządzane odrębnie dla każdej z form studiów (stacjonarnej i niestacjonarnej).
Plany studiów dostępne na stronie Wydziału w zakładce: https://wbz.uwm.edu.pl/ksztalcenie/programy-ksztalcenia
8. REGULAMIN STUDIÓW
Regulamin studiów określa zasady prowadzenia studiów i rozliczania postępów studentów.
Ujednolicony tekst Regulaminu studiów, obowiązującego od 1 października 2022 roku, dostępny jest pod adresem: https://bip.uwm.edu.pl/artykuly/uchwaly-senatu/uchwaly-senatu-182-2022/
(obejmuje zmiany wprowadzone Uchwałą Senatu UWM Nr 182 z dnia 29 marca 2022 roku)
9. OPIEKUNOWIE LAT
Wykaz opiekunów wszytskich kierunków znajduje się na stronie Wydziału pod adresem:

